Bilgi

Küresel Oyun Pazarı Gelirleri 2018


Bugün Newzoo, “Küresel Oyun Pazarı” hizmetinin en son üç aylık güncellemesini yayınladı. Dünya genelinde 2,3 milyar oyuncunun 2018 yılında oyunlara 137,9 milyar dolar harcayacağını tahmin ediyoruz. Bu bir önceki yıla göre +% 13,3 veya 16,2 milyar dolarlık bir artış anlamına geliyor. Dijital oyun gelirleri küresel pazarın % 91’ini 125.3 milyar dolara çıkaracak.

Mobil oyun, ilk iPhone 2007’de piyasaya sürüldüğünden beri, 10 yıllık çift haneli büyümenin ardından en büyük segment olmaya devam edecektir. Toplamda, mobil gelirler yıllık %25.5 artışla 70.3 milyar dolara ulaşacak. Bu, ilk defa tüm oyun gelirlerinin yarısından fazlasının mobil segmentten geleceği anlamına geliyor. Akıllı telefonlar bunun %80’ini veya geri kalan %20’sini tabletlerden gelecek şekilde 56.4 milyar dolar olarak hesaplayacak. Konsol oyunları, 2018’de 34,6 milyar dolara ulaşan ikinci en büyük segmenttir. PC oyunları ise 32,9 milyar dolara ulaşacak.

Çift Hane Büyümesinin On Yılına Giden Yolda Oyun Piyasası

En son güncellememizde, küresel oyun pazarına ilişkin tahminlerimizi de 2021 yılına kadar sunuyoruz. Tüketici harcamalarının 2021 yılına kadar 180,1 milyar dolara, 2017 ile 2021 yılları arasında %10.3’lük bir Compound Annual Growth Rate (CAGR)’ye – Yıllık Birleşik Büyüme Oranına- ulaşacağını tahmin ediyoruz.

2012 yılında küresel oyun pazar gelirlerinin 70,6 milyar dolar olduğu göz önüne alındığında, 10 yıllık CAGR piyasasını (2012-2021) %11,0 seviyesine yükseltmiştir. 10 yıl boyunca çift haneli büyüme oranını korumak gerçekten dikkate değer; tek bir şirket için, bir kaç yıldan beri var olan bir endüstriye izin verecek bir başarı olacaktır.

Mobil Oyun 2021’e Kadar 100 Milyar Dolarlık Pazar Olacak

On yıllık süre içerisinde, mobil oyun 2012’de en küçük segmentten 2021’de 100 milyar dolarlık bir sektöre yükselecek. Mobil oyunların yükselişi, PC veya konsol oyun piyasalarından elde edilen gelirleri önemli ölçüde etkilemedi. Gelecek yıllarda, mobil oyun gelirleri büyümesi, 2021 yılında 106.4 milyar dolara çıkarak toplam oyun pazarını aşmaya devam edecektir. O zamana kadar, akıllı telefon ve tablet oyunları bir araya gelerek tüm pazarda gelirlerin %59’unu oluşturacaktır.

On yıl boyunca, mobil oyun 2012’de en küçük segmentten 2021’de 100 milyar dolarlık bir sektöre dönüşecek.

Hem PC hem de konsol oyunları son birkaç yılda istikrarlı bir şekilde artış gösterdi. Bu yıl konsol, 34.6 milyar $ ‘ı üretecek ve pazarın% 25’ini yakalayacak. PC oyunları 32,9 milyar dolar üretecek ve% 24 pazar payı ile en küçük oyun segmenti olacak.

En Çok Harcamayı Japon Oyuncular Yapmakta ve Bu Dünyada 3. Ülke Yapmaktadır

Japon oyun piyasası, 2018’de (Amerika Birleşik Devletleri ve Çin’in arkasındaki) dünyanın en büyük üçüncü pazarı olacak ve yıllık% 15.1 artışla 19.2 milyar dolara yükselecek. Japonya’daki mobil oyun şirketlerinin devam eden başarısı nedeniyle, bir yıl içinde Japonya’nın mobil oyun pazarındaki tahminimizi ikinci kez artırdık. Bu, mobil oyun pazarının şu anda oyuncu sayısının yaklaşık üçte birine sahip olan Kuzey Amerika’da neredeyse aynı boyutta olduğu anlamına geliyor. Aslında, Japon oyuncular özellikle mobil oyunlar için herhangi bir ülkenin çoğunu harcıyor. Japonya’daki ödeme yapan kişi başına ortalama harcama, Kuzey Amerika’dakinden 1,5 kat, Batı Avrupa’dakinden 2,5 kat daha fazladır.

Çin tek başına küresel oyun gelirlerinin dörtte birinden fazlasını karşılayacak ve bu yıl 37.9 milyar dolara ulaşacak. Gelirlere ve oyuncu sayısına göre bir numaralı oyun pazarı olmaya devam edecektir. Mobil, baskın güçtür ve 2018’de% 61’lik bir gelir elde edecek ve 2021 yılına kadar pazarın% 70’ine çıkacaktır.

Toplamda, APAC (Asya-Pasifik) bölgeleri 71.4 milyar dolar veya toplam küresel oyun gelirlerinin %52’sini oluşturacak. Bu, neredeyse hepsinin mobiliteye atfedilebilecek yıllık% 17.0’lık bir artışı temsil ediyor; segment 2018 yılında yıllık 9.7 milyar dolar artarak 44,7 milyar $ ‘a çıkacak. Hindistan ve Güneydoğu Asya gibi gelişmekte olan pazarlardaki akıllı telefon kullanıcılarının sayısı katlanarak büyüdüğünden, APAC bölgeleri küresel oyun endüstrisi için sürekli büyümenin ana etkenidir. Aynı zamanda, mobil oyunlara harcanan isteklilik, Çin ve Japonya gibi daha yerleşik pazarlarda büyüyor.

Kuzey Amerika, 2018 yılında, yıllık %10.0 artışla 32.7 milyar $ ‘lık tahmini gelire sahip ikinci en büyük bölge. Bu büyümenin çoğu akıllı telefon oyunlarından ve daha az ölçüde konsol oyunlarından kaynaklanacak. EMEA’da (Avrupa, Ortadoğu, Afrika), 2018’de 28,7 milyar dolara ulaşmayı beklediğimiz aynı eğilimleri görüyoruz. Avrupa ülkelerinde, mobil oyuncular, Kuzey Amerika’da 1,6 kat daha yüksek olan ödeme yapan kişi başına ortalama harcamayı, Amerikalılardan daha az harcama yapmaya istekli. Ancak, bu Orta Doğu ve Afrika’da giderek büyüyen akıllı telefon nüfusu tarafından telafi edilmektedir. Latin Amerika oyun gelirleri bu yıl 5,0 milyar dolara çıkacak.

Not: Bu içerike burada bulunan kaynaktan çevrilerek alıntılanmıştır.

Yorum yapmak için tıklayın.

"Yorum Yazın"

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı