Bilgi

İsim Değiştirme Davası Nasıl Açılır? İsim Değiştirme Dilekçesi

Tarih |

Herkese Merhaba.

Bu yazımızda basit bir şekilde isim değiştirme davası nasıl açılır, isim değiştirme davası dilekçe örneği, isim değiştirme davası dilekçe örneği indir, hukuk isim değiştirme davası dilekçe örneği, isim değişikliği davası dilekçe örneği, isim değiştirme davası avukat ücreti, isim ekleme davası masrafları, isim değiştirme davası ne kadar sürer, isim ekleme davası ücreti 2016 başlıkları altında aklınıza takılabilecek sorulara cevap vereceğim. Bizzat kendim isim değiştirme davası ile ilgili tecrübe yaşadığım için bu konu hakkında bilgi sahibiyim diyebilirim.

İsminiz her ne olursa olsun değiştirme hakkına sahipsiniz. Ancak burada ki durum özellikle şöyle olmalı. İsim değiştirmeniz için mantıklı bir gerekçeniz olmalı. Örneğin, hatalı isim, aşağılayıcı isim veya herkes tarafından farklı bir şekilde bilinen bir isim gibi.

İsim değiştirme işlemi için avukata başvurmanıza hiç gerek yok! Bizzat kendinizde takip edebilirsiniz. Maximum 6 aylık bir süreç ancak sadece 1-2 kez mahkemeye gidebilirsiniz. Yani öyle çok teferruatlı bir işlemi yok. Şimdi adım adım işlemi anlatalım.

1- İsim değiştirmek için ikametgahınıza en yakın Asliye Hukuk Mahkemesine gidip (Adliye İçerisinde)  bir dilekçe ile (aşağıda örneği var) başvuruyorsunuz. Orada sizden yaklaşık 50-100 TL arasında bir harç alınıyor.  Bunu yapmadan önce şahitler, doktor raporu v.s. gibi yazılı belgeleri ayarlamanızda fayda var. Ne bulabilirseniz! Çünkü mahkeme sizin belge ve şahitlerinize göre karar verecek. Dilekçeyi verdiğinizde orada bulunan görevli size bir mahkeme günü ve saati verecek. Diyecek şu tarihte şu saatte mahkeme önünde hazır olun.

2- Mahkeme günü zamanında mahkemede olmanız oldukça önemli. Sıra ile mahkemeler görüldüğünden sizin o anda orada olmanız gerekiyor. Mahkeme sıranız geldiğinde kapıda sizi çağıracaklar. İçeri girecekseniz ve durumu hakime anlatacaksınız.  Mesela hakime isminizin kötü bir çağrışım yaptığını, Türk Dil Kurumunda aslında farklı olduğu veya Psikolojik olarak etkilendiğinizi, herkes tarafından farklı bilindiğini, şahitlerininde burada olduğunu, isminin küfür sebebi olduğunu gibi. Yani olabildiğince inandırıcılığı yüksek bir şekilde anlatmanızda fayda var. Zaten hakim size inanırsa ve belgelerinizde sağlamsa problem olmayacaktır. Olay kısaca bu kadar basit.

3- Mahkeme ortalama 10-20 dakika sürüyor. Çok teferruatlı bir işlem olmadığını hatırlatmamda fayda var. Bu arada anne veya babanızı dava etmiyorsunuz. Dava ettiğiniz Nufus Müdürlüğünüz oluyor. Nufus müdürlüğünü dava ettiğinizde başınıza bir iş gelmiyor. Çünkü haklı bir gerekçe ile başvuruda bulunuyorsunuz.  Dilekçe konusunda kendiniz hazırlayabileceğiniz gibi hukuki bilgisi olan bir kişiye yazdırabilirsiniz. Ancak ben kendim dilekçeyi yazdım.

4- Başvuruda bulunmak için reşit olmanızda (18 yaş) fayda var. Aksi halde anne-babanın muvaffakati gerekiyor.

5- Mahkeme Kararı olumlu ise size belge veriliyor. Yani Mahkeme Kararı! Nüfus Müdürlüğü ordanda Yerel Bir Gazeteye gidip ilan veriyorsunuz. Eğer istanbulda iseniz veya büyükşehirlerde iseniz Basın İlan Kurumu aracılığı ile bir gazeteye ilan verip  (tahmini 50-150 TL) çıkan gazete ile Nufus Müdürlüğüne gidip (dosya ile birlikte) kimliğinizi alıyorsunuz. Dilerseniz Mahkeme Müdürlüğünden dosyaları Nufus Müdürlüğüne kendiniz götürebileceğiniz gibi mahkemenin nüfus müdürlüğüne başvuruda bulunabilirsiniz. Burada kalan işlemler tamamen bürokrasi yani.

Dediğim gibi pek avukatlık bir işlem yok. Doğrudan kendiniz bu işleri yapabilirsiniz. Paranız varsa gidip bir avukatada yaptırabilirsiniz. Ancak dediğim gibi bu işlem biraz tuzlu olabiliyor. Avukat şart değil.

Gel gelelim Kanun Maddesine:

İsim değiştirme konusu ile ilgili Medeni Kanunun 27.maddesinde düzenlenmiştir. Buna göre “Adın değiştirilmesi, ancak haklı sebeplere dayanılarak hâkimden istenebilir. Adın değiştirildiği nüfus siciline kayıt ve ilân olunur. Ad değişmekle kişisel durum değişmez. Adın değiştirilmesinden zarar gören kimse, bunu öğrendiği günden başlayarak bir yıl içinde değiştirme kararının kaldırılmasını dava edebilir.” Deniliyor.

İsim Değiştime Dilekçe Örneği

ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNE / TOKAT

DAVACI : Çaki Brown

VEKİLİ : (Varsa Adı)

DAVALI : Tokat Nüfus İdaresi Müdürlüğü

KONU : Haklı neden sebebiyle isim tashihi talebinden ibarettir.

AÇIKLAMALAR :

1- İsmim her ne kadar nüfus kayıtlarında … ismiyle kayıtlı olsa bile ailesi ve arkadaşları ve hatta çalıştığı işyerindeki çevresinde bile … ismiyle tanınmaktadır.

2- Bu durum kayıtlar ile özel hayatında ve iş hayatında karışıklığa ve sorunlara neden olmaktadır.

3- Bu nedenle nüfus kayıtlarında … olarak geçen isminin … olarak değiştirilebilmesi için sayın Mahkemenize başvurmamız zorunlu hale gelmiştir.

HUKUKİ NEDENLER : MK, NK, HUMK ve diğer ilgili mevzuat.

HUKUKİ DELİLLER : Nüfus kayıtları, tanık beyanları ve diğer yasal deliller.

SONUÇ VE İSTEM : Açıkladığım sebepleden dolayı nüfusta … ismiyle kayıtlı olan ismimin … olarak değiştirilmesini ve bu ad değişikliğinin Nufusa Kayıt ve Tesciline karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. …/…/…

Davacı: Çaki Brown (Varsa avukatı)

Sorularınız varsa yorum kısmından sorabilirsiniz!

156 Yorum

  1. Fatih

    4 Temmuz 2016 at 12:53

    Dilekçeyi nasıl yazıyoruz tam anlamadım 🙁

    • Hacı

      12 Ekim 2017 at 17:39

      Hocam benim adım Hacı hem lakap olarak kullanılması hem dimi bir kelime olması beni rahatsız ediyor çevremde ” ismin ne, hacı?” diye soranlar bile oluyor. Açıkçası rahatsızım. Bu yeterli mi değiştirmek için

      • Cüneyt Çağala

        12 Ekim 2017 at 22:28

        sicilinde herhangi bir sorun yoksa ve ayrıca sağlam bir şekilde delillendirirsen değiştirebilirsin. isim değiştirme düzeltmeye göre biraz daha zor ama isim değiştirilemez diye bir durum yok.

    • cemre

      30 Nisan 2019 at 00:40

      merhaba hocam benim adim cemre ama erkegim buna cok gicik oluyorum okulda hastanede isyerinde turkcelde bike bayan saniyolar bu bile gercekce sanirim bunun icin dilekce ornegi varmi nasil yazilcak hicbiyerde yok

  2. Tarık

    28 Eylül 2016 at 18:23

    18 yaşından büyük olan evlatların davayı ayrıdan kendilerinin mi açması gerekiyor? Sadece kendilerinin dava açması durumunda davanın kabul görmemesi için (ilgili mevzuatlar haricinde) bir sebep var mı? Teşekkürler..

  3. Tarık

    28 Eylül 2016 at 19:12

    18 yaşından büyük olan evlatların davayı ayrıdan kendilerinin mi açması gerekiyor? Sadece kendilerinin dava açması durumunda davanın kabul görmemesi için (ilgili mevzuatlar haricinde) bir sebep var mı? Teşekkürler

  4. ege

    9 Ekim 2016 at 20:22

    18 yasindan kucugum, davaya annem ve babam da mi gelmek zorunda? lutfen cevap verin

    • Cüneyt Çağala

      9 Ekim 2016 at 23:41

      elbette. reşit olmadan dava açamazsın. kanuni temsilcin olması lazım.

  5. fevzi

    19 Ekim 2016 at 12:26

    merhabalar dilekçede açıklama bölümüne değiştirmek istedidiğimiz nedenleri yazıyoruz
    hukuki nedenler bölümü nedir ne yazmamız gerekiyor
    hukuki deliller bölümüne tanıklar ve ifadelerimini
    doktor raporu derken bir psikoloktan mı yoksa aile hekimleri gibi doktorlardan mı psikolaktansa aklı sağlığı yerindedir gibi mi yoksa isimini değiştirmekteki nedenler den dolayı psikolojik rahatsızlık hisediyor gibi bir rapormu alınıyor bu raporda hastanelerdenmi yoksa polikinlik , sağlık ocağı,muahanelerden mi alıyoruz çok teşekür ederim iyi çalışmalar

  6. emel

    1 Kasım 2016 at 18:29

    Merhaba

    Benim ablam kızının ismini değişecek davalı kısmına ne yazması gerekiyor bilgi alabilirmiyim?

    Teşekkürler
    İyi Çalışmalar.

    • Cüneyt Çağala

      1 Kasım 2016 at 20:31

      davalı kısmına bağlı olduğu nufus müdürlüğünü yazın. mesela Sarıyer İlçe Nufus Müdürlüğü gibi.

  7. Isim Degistirme

    1 Kasım 2016 at 18:32

    Oncelikle size cok tesekkur ediyorum Cuneyt Bey internette bu konu hakkinda yeterince bilgi bulamamistim.. Bu sancili sureci atlatan biri olarak size bikac sorum olucak.. Ismimi demode buldugum icin psikolojimide etkiledigi icin degistirmek istiyorum yalniz hakime cevrem beni farkli taniyor diye ifade vericem. Yinede psikolog raporu almalimiyim sizce . Birde maddi durumum pek yok psikologtan degilde devlet hastanesindeki psikiyatrdan almam mumkunmu ve doktordan hemen bu raporu alabilirmiyiz siz nasil yaptiniz?.. Tanik olarak arkadas ve aileden biri olurmu?.. Cok fazla oldu ama yardimci olursaniz cok sevinirim biran once dilekceyi vermek istiyorum artik, cevabinizi sabirsizlikla bekliyorum..

    • Isim Degistirme

      1 Kasım 2016 at 18:41

      Birde dogum yerim bursa yalniz istanbulda yasiyorum davali kismina bursa nufus idaresi mudurlugu mu yazmam gerekiyor. gazeteye ilanida istanbulda vericem herlde degilmi? :/

      • Cüneyt Çağala

        1 Kasım 2016 at 20:39

        aynen davali bursa nufus müdürlüğü. istanbulda ikametgahınızın bulunduğu yerdeki adliyeye yada en yakın adliyeye gidin :)))

    • Cüneyt Çağala

      1 Kasım 2016 at 20:39

      merhaba. isim değiştirmek çok zor bir işlem değil. 150 TL felan tutmuştu toplamda. devlet hastanesinden rapor alabilirsiniz. yani her yerden alabileceğiniz tüm belgeler faydanıza olacak. mesela türk dili kurumu web sayfasından bile çıktı alabilirsiniz. 2 adet şahit te götürün. 18 yaşından büyük 2 arkadaşınızı götürün mesela. emin olun hakime derdinizi net bir şekilde anlatabilirseniz problemsiz bir şekilde isminizi değişteiebilirsiniz. dilekçeniz net olsun, açık anlaşılır ve net. bir de hakim karşısında iken derdinizi net anlatın. çok basit bir işlem.

      • satılmış

        26 Temmuz 2018 at 15:07

        belge dediğiniz şeyler delil için mi gerekli mesela ben ismimin satılmış olmasından rahatsızım bu benim hayatım da büyük bir sorun bunu ispatlamam mı gerekiyor bir belgeyle

        • Cüneyt Çağala

          27 Temmuz 2018 at 15:47

          bazı isimlerde belgeye çok gerek yok. ama örneğin ayşe ismini değiştirmeniz için geçerli sağlam delillerinizin olması gerekiyor. ancak sıradışı bir isim için belge olarak delile gerek kalmayabilir. bunun için hakimi ikna etmeniz gerekiyor. ya belge ile yada sözle.

  8. İsim

    3 Kasım 2016 at 23:48

    Benim lanet bir ismin var ismim “Seydahmet” beni çok rahatsız hissettiriyor ve bu yüzden sosyal medya olsun yeni tanıştığım kişiler olsun kendimi Ahmet diye tanıtıyorum. Başvuru filan herşeyi yaptık diyelimki iki arkadaşımla beraber gidince mahkemeye sadece “Evet onun ismi Ahmet” filanmı demeleri gerekiyor?

  9. Nn

    8 Kasım 2016 at 00:33

    Dava acmak toplam kac tl’yi buluyor? Dava acmak 500tl demislerdi

    • Cüneyt Çağala

      8 Kasım 2016 at 22:18

      en fazla o kadardır. 500 tl bile çok fazla.

  10. meltap Figen

    8 Kasım 2016 at 20:06

    Ben sahit istemiyorum ismim Meltap ve boyle baska isim yok ys Meltem diyorlar ya Mehtap birde ikinci ismim var onu hic kullanmiyorum zaten tek bir yeni isim istiyorum sahitsiz mumkunmu

    • Cüneyt Çağala

      8 Kasım 2016 at 22:19

      sahit dediğimiz iki arkadaşın. herhangi bir arkadaş yani. hatta hiç gerekmeyebilirde. hakim isterse çağırtırsın :)) ben şahitsiz yapmıştım.

  11. fetullah

    11 Kasım 2016 at 00:30

    fetullah ismini değiştirmek için şahit gerekiyor mu? dava ortalama ne kadar bir sürede açıklanır.

    • Cüneyt Çağala

      13 Kasım 2016 at 15:04

      ortalama 3 ay sürer. mahkemede şahit germekeyebilir. önemli olan hakimi ikna edebilmeniz.

  12. isimsiz

    16 Kasım 2016 at 10:37

    merhaba öncelikle yazın gerçekten çok aydınlatıcı olmuş emeğine sağlık. benim merak ettiğim hakime hangi dosyaları sunduğun sadece açıklama yaparak değiştirilebilir mi?

    • Cüneyt Çağala

      19 Kasım 2016 at 10:49

      tabiki yani mesela ismi armut olan biri herhangi bir belge sunmadan ismini değiştirebilir. çünkü armut diye bir isim haliyle sıradışı. yada ismi yanlıslıkla ahmet yerine akmed yazılan biri gibi. ama ismi kimlikte mehmet olan biri ismini değiştirmesi için makul bir neden sürmesi lazım.

  13. Seda

    19 Kasım 2016 at 14:02

    İsmimizin değişmiş hali ile kimliği elimize almamız tam olarak kaç ay sonunda gerçekleşir ?
    Hukuki nedenler kısmında sizi burada yazdığınız şekilde mi yazmamız gerekiyor yoksa oraya eklenecek yazılar var mı ?

    • Cüneyt Çağala

      19 Kasım 2016 at 20:21

      standaert zaten. başka bir şeye gerek yok. içerik önemli. yeni kimliği almanız 3-6 ay arasında sürer.

  14. ikram

    21 Kasım 2016 at 00:51

    şahitler kim oluyoor

    • Cüneyt Çağala

      21 Kasım 2016 at 20:02

      yakın çevrenden tanıdığın kişiler. Şahit: Bilen, tanıyan, şehadette bulunan, beş duyusuyla bir şey hakkında bilgi edinen, mahkemede bir olay hakkında bilgisine başvurulan; tanık.

  15. ikram

    21 Kasım 2016 at 00:53

    şahitler kim oluyor

  16. Sercan

    22 Kasım 2016 at 10:12

    Mrh iyi günler ben İstanbul da çalışıyorum ve memlekete gidemiyorum iş dolayısıyla.
    Memlekete gitmeden İstanbul da düzeltme şansım varmı acil yardımcı olun

    • Cüneyt Çağala

      22 Kasım 2016 at 18:41

      evet.

  17. Gerek yok

    22 Kasım 2016 at 14:58

    İkametgah adresim İstanbul da değil ama davayı İstanbul da açmak istiyorum olurmu ?

    • Cüneyt Çağala

      22 Kasım 2016 at 18:40

      ikametgah ile ilgili bir sorun yok ama yinede aldırmanızı tavsiye ederim. 5 dk lık iş. herhangi bir fatura ile nufus müdürlüğünde değiştirebilirsiniz.

  18. Gerek yok

    22 Kasım 2016 at 15:02

    Abimle isimlerimiz karıştırılmış ondan dolayı farklı bir ortama gittiğimde abime kendi ismimle yada Abimin ismiyle seslenemiyorum seslenmeyi bırak kendi ismimi bile söyleyemiyorum ui inşallah düzeltme şansım olur

    • Cüneyt Çağala

      22 Kasım 2016 at 18:40

      mahkemede makul bir neden olduğunda değiştiriliyor.

  19. Bilge

    28 Kasım 2016 at 13:38

    Öncelikle yazınız icin teşekkür ederim. Benim kızım 6 aylık adı İlke Ecem nüfusta Ecem ilke yazdıracaktık ufak bir yanlışlık oldu. Söylemesi cok zor oluyor ilk duyanlar ilkhecem ya da ilke Cem anlıyor .ayni Zaman’da isim karakteri yansıtıyormuş ismin içinde bolca e harfi var ruhsal gelgitleri fazla olur diyorlar. Bu aralar hiic içime sinmiyor değiştirmek istiyorum bu sebep yeterli olur mu dersiniz ? Cevabınız icin şimdiden teşekkürler.

    • Cüneyt Çağala

      28 Kasım 2016 at 16:22

      tabi ki değiştirebilirsiniz. bunun için anlattığım yöntemle size en yakın asliye hukuk mahkemesine başvurmanız yeterli. ufak bir başvuru harcı alıp dilekçe ile başvurunuzu yapıyorsunuz. sonra size mahkeme günü veriliyor. mahkemede derdinizi net anlatabilirseniz problem olmayacaktır. sonuç olarak hakimi ikna etmeniz gerekli.

  20. Muhammet

    28 Kasım 2016 at 20:37

    Benim soyadim boşnak benim annem babam cok uzun zamandir ayri hatta 6 senedir bende bende babamin bizi birakip gitmesinden dolayi annemin soyadi karagulmez olarak değiştirmek istiyorum mümkün mudur acaba sizce teşekkür ederim

    • Cüneyt Çağala

      28 Kasım 2016 at 21:35

      boşanma söz konusu ise zaten otomatikman eski soyadı alınabiliyor. ancak boşanma v.s söz konusu değilse soyadı değişikliği için çok zorunlu sebepler gerekiyor. normal isim olmadığından soyadı değişikliğinde ailenin bütün fertleri etkileniyor. bunun için bir avukata danışmanızda fayda var.

  21. Muhammet

    28 Kasım 2016 at 20:46

    Lutfen bi cevap verin önemli

  22. isim degistrme

    6 Aralık 2016 at 11:15

    ilçeyi yazmayıp direkt mesela bursa nufus müdürlüğü yazsak oluyomu lütfen cuneyt bey acil cevap??

  23. isim degistrme

    6 Aralık 2016 at 11:18

    nüfus kagıdımı bursadan aldım ama ildeki hangi nufus müdürlügünden alındı bilmiyorum yardım lütfenn

  24. Ümit

    6 Aralık 2016 at 14:02

    Merhabalar ben oğlumun kimliğini çıkarırken farkında olmadan UMUTILGAZ diye birleşik yazdırdım onu düzeltmek istiyorum yani sadece isimleri arasına boşluk koyacaklar aynı yolumu izlemeliyim mahkemede hakime sürekli isim birleşikmi ayrımı diye soruyorlar ve hatayı ben yaptım gibisinden anlatsam dava sonuçlanirmi bilgisi olan varsa lütfen anlatsin

  25. esra

    8 Aralık 2016 at 19:24

    merhaba ben avukat aracılığıyla soydadımı değiştirme aşamasındayım.bugün dava günüydü.internette okuduğum kadarıyla gazeteye ilan vermek gerekiyomuş davadan sonraki işlem olarak ama avukata sorduğumda sizin hiçbişey yapmanıza gerek yok işlemlerin tamamlanması şubatın ortasını bulur gazete ilanına gerek yok dedi.bende tedirgin oldum bu aşamadan sonra bi eksiklik yada yanlışlık olsun istemiyorum.bu doğrumudur acaba .gazete ilanına gerek yokmu gerçekten.cevaplarsanız sevinirim.

  26. reyyan

    15 Aralık 2016 at 16:45

    merabalar
    kızımın adını değiştirmek istiyorum henüz 6 aylık, reşit olmadığı için sadece benim velayetim yeterli mi? şahit olmalı mı? teşekkürler

    • Cüneyt Çağala

      15 Aralık 2016 at 18:06

      velayetiniz yeterli. makul bir neden varsa değişiklik yapılır.

  27. Fethullah

    15 Aralık 2016 at 18:31

    hangi nüfus müdürlüğüne dava açıcaz ikamet ettiğimiz yere mi kimlikte yazan doğum yerindekine mi?
    birde ben 19 yaşındayım şahit olarak anne babamı göstersem olur mu

    • Cüneyt Çağala

      15 Aralık 2016 at 18:58

      ikametinizin olduğu yerdeki asliye hukuk mahkemesine gideceksiniz. davalı ise kimliğinizde kütüğünüzün olduğu yerdeki nufus müdürlüğü oluyor.

      • Fethullah

        15 Aralık 2016 at 20:27

        peki tanıkları dilekçeye mi yazıcam yoksa mahkeme zaamanımı söyleyecem

        • Cüneyt Çağala

          16 Aralık 2016 at 14:15

          ne var ne yok dilekçeye yazacan belge, bilgi, sahit ne varsa.

          • Abdullah

            27 Aralık 2016 at 13:44

            Abim benim benim adım Abdullah bana Apo dıyorlar ve benim aklım A Abdullah öcölan aklıma geliyor deli oluyorum ben bu durum dan rahatsızim

  28. Abdullah

    27 Aralık 2016 at 13:53

    Abim bana yardımcı olun lütfen ben bu dilekçeyı nasıl yazmam gerektiğini söyler misiniz örnek olarak yazar misiniz

  29. Fulya

    29 Aralık 2016 at 08:11

    Merhaba ben eşimden boşanmak üzereyim ve ondan çok tedirginim beni bulamamasi için ismimi değiştirmeyi düşünüyorum bunun için nasıl bir yol izlemeliyim teşekkürler

  30. Fatih

    2 Ocak 2017 at 12:18

    Arapça kökenli olduğu için değiştirmek istiyorum. Mümkün mü?

  31. xzz

    10 Ocak 2017 at 14:27

    Merhaba ben isim ekletmek istiyorum bu konu hakkında şahite vs bir şeye gerek varmı?

  32. Kübra Elpis

    13 Ocak 2017 at 02:11

    Benim adam akilli bir gerekcem yok. Birkac sene once facebook hesabima begendigim bir ismi ekledim ve zamanla insanlar bana bu sekilde de seslenmeye basladi. Isin sıkıcı kismi ise isim Türkçe’de gecmiyor. Mitolojiden bir isim. Ama isim yani. Benim yapmak istedigimde degistirmek degil. Yalnizca ismimin yanina ekleme. Bunun olabilme olasiligi nedir acaba? 🙁 (Bu arada istedigim isim Elpis)

    • Cüneyt Çağala

      13 Ocak 2017 at 19:29

      :)) %0. haklı bir gerekçe yokken isim değiştirilmez. öyle olsaydı insanlar mahkemeden isim değiştirmek için sıraya girerlerdi. burada önemli olan isim değiştirme ile düzeltme konusudur. mesela adın küpra iken kübra yapmak veya ahmet iken mehmet yapmak gibi. bunlar birbirinden farklı şeyler. nedeni kanun isim ve soyad değişikliği için “haklı bir sebep” olması gerektiğini belirtirken bu sebepleri yazmamış.

      Bu yüzden ad ve soyad değişikliği için dava açarken haklı sebep olarak Nüfus Kanunu’nun 21. Maddesi ve Soyadı Kanunu’nun 3. Maddeleri göz önünde bulundurulacaktır. Bu maddeleri incelediğimizde;

      Milli kültüre,
      Örf ve adetlere uygun olmayan,
      Gülünç ve çirkin anlamları olan,
      Kişisel ilişkilerde veya meslek ve sanatın icrasında yanlış anlamalar doğurabilecek hususlar haklı sebep olarak sayılacaktır.
      Yukarıda sayılanların dışında, özellikle ad (isim) değişikliği davaları için uygulamada ayrıca kullanılan haklı sebep ise, kişinin gerek sosyal, gerekse iş çevresinde kimlikte yazan isimden başkaca bir isimle tanınması, kimlikte yazan ismini sadece resmi işlemlerinde mecburiyet dolayısı ile kullanmasıdır. Kaynak: http://fatmanurtoprak.com/tag/isim-degistirme-davasi/

      • accordingtolaw

        18 Ocak 2017 at 10:01

        %0 biraz iddialı oldu:)
        Bakın bir Hukuk Genel Kurul Kararında Yargıtay ne diyor
        etrafta o isimle tanındığınızı kanıtlarsanız(tanık vasıtasıyla) değiştirebilirsiniz.Bu kararı da dilekçeye eklersiniz.

        YARGITAY
        Hukuk Genel Kurulu
        2000/18-127
        2000/154
        Karar Tarihi: 01.03.2000
        Özel hukuk açısından ad, kisiyi belirgin ve tanıtan, onu diger bireylerden ayırmaya yarayan bir
        kavramdır. Baska bir deyisle ad, kisinin toplum içinde belirlenmesinin ve bu konuda gerekli düzenin
        saglanmasının önemli bir aracıdır. Kendine özgü kisiligi ve özvarlıgı olan her birey, baskalarından
        adıyla ayırt edilir, toplum ve ailesi içinde bulunanlar yer alır. Onun içindir ki, her kisinin bir adının
        olması ve bu adın yöntemince nüfus siciline yazılması yasayla zorunlu kılınmıstır. Bu zorunluluk aynı
        zamanda kisinin, yasamıyla özdeslesen ve kisiliginin ayrılmaz bir ögesini olusturan adını özgürce
        seçmesi ve onurla tasıması için kendisine tanınmıs bir temel kisilik hakkıdır. Ad üzerindeki bu hak,
        Anayasamızda güvence altına alınmıs bulunan temel hak ve özgürlükler kapsamında olup, her Türk
        yurttasının milli kültür ve çagdas hukuk düzeni içinde esit olarak yararlanması ilkesine
        dayandırılmıstır. Adın temel kisilik hakları içerisinde tasıdıgı önemi gözönünde bulunduran Medeni
        Kanunumuz da kisiligi korumaya iliskin hükümlerle yetinmeyip (m.23/24), onu ayrıca düzenlemek
        yoluna gitmistir (m.25-26). Diger yandan Medeni Kanunun 264. ve Nüfus Yasasının 16. maddelerinde
        çocugun adını koyma hakkı anne ve babasına tanınmıstır.
        Kisi adının yukarıda açıklanan niteligi geregi sürekliligi asıl olmakla birlikte, haklı nedenlerin bulunması
        kosuluyla degistirilmesine de yasal olanak tanınmıs, Medeni Kanunun 26. maddesinde “muhik
        sebeplere binaen bir kimse isminin degistirilmesini isteyebilir” hükmüne yer verilmistir. Anılan yasa
        maddesinde “muhik sebeplerin, esdeyisle “haklı nedenlerin neler oldugu açıkça belirtilmemis, bunun
        degerlendirilmesi davaya bakan yargıca bırakılmıstır. Yargıç, adın degistirilmesi istemiyle açılan bir
        davada ileri sürülen nedenlerin Medeni Kanunun 26. maddesi kapsamında haklı neden sayılıp
        sayılmayacagını, uygulama (yargı kararları) ve ögreti (bilimsel görüsler) den de yararlanarak takdir
        edecek ve sonuca ulasacaktır. (M.K.md.4)
        Uygulamada; adın yetersizligi, elverissizligi, karısıklıga yol açması, kötü-igrenç-gülünç-incitici-küçük
        düsürücü bir anlam tasıması, alay ve utanç konusu olması ya da bazı yeni durumlarla olusan bir
        zorunluluk bulunması, örnegin bir kimsenin nüfusta yazılı adından baska bir adla bilinip tanınması gibi
        nedenler, adın degistirilmesi için haklı neden olarak kabul edilmektedir.
        Öte yandan yasa koyucu, Kisiye ad konulması veya degistirilmesi konusunda sınırlama getirmis,
        Nüfus Yasasının 16. maddesinin dördüncü fıkrasında “milli kültürümüze, ahlak kurallarına, örf ve
        adetlerimize uygun düsmeyen ve kamuoyunu inciten adların” konulamayacagını hükme baglamıstır.
        Buna göre, bir kimsenin nüfusta yazılı adının degistirilebilmesi için, haklı nedenlerin varlıgının
        kanıtlanması ve ayrıca bu adın milli kültürümüze, ahlak kurallarına, geleneklerimize uygun düsmesi
        kamuoyunu inciten nitelikte olmaması da gerekecektir. Temel ilke olarak bu iki kosulun gerçeklesmesi
        durumunda mahkemece adın degistirilmesine karar verilecektir.
        Az yukarıda açıklananların ısıgında davaya bakıldıgında:
        1. Davacı baba, velayeti altındaki kızının nüfus kütügüne “H.” olarak yazılmasına karsın,
        dogdugundan beri aile içinde ve çevresinde “M.” adıyla bilinip tanındıgını ve böyle çagırıldıgını ileri
        sürerek, çocugunun nüfustaki adının “M.” olarak degistirilmesi istemiyle dava açmıs, davacının bu
        iddiası yargılama sırasında dinlenen tanıklarca dogrulanmıstır.
        Bu baglamda hemen belirtelimki bir kimsenin toplumda (ailesi içinde ve çevresinde) tanınıp çagırıldıgı
        adı kayden de tasıması onun dogal hakkıdır. Yargı inançlarıyla da kisinin bu dogal hakkı, Medeni
        Kanunun 26. maddesinde önerilen, haklı nedenlerden özellikle onun kisiligini ve korunmasını
        gerektiren önemli olgulardan kabul edilmektedir. “Haklı neden” sayılan bu olgu, somut olayda tanık
        anlatımlarıyla yöntemince kanıtlanmıstır.
        2. Su da varki, Nüfus Yasasının 16. maddesi yönünden de degerlendirme yapılması zorunludur.
        “M.” sözcügünün çocuga ad olarak konulmasının Nüfus Yasasının 16. maddesinin dördüncü
        fıkrasındaki yasak kapsamında olup olmadıgı konusunda mahkemeye görüs bildiren bilirkisi
        tarafından düzenlenen raporda; kökeni Farsça olan “M.” sözcügünün “sofralı, konuksever, temiz,
        sidikli” gibi degisik anlamlara geldigi, yöre agzında (Güroymak’ta) baska anlamlarının da olabilecegi
        belirtildikten sonra, Türk ad verme geleneklerinde ve tarihinde böyle bir adın bulunmadıgı, milli
        kültürümüze örf ve adetlerimize göre – Türk dilinde olmayan – “M.” sözcügünün bir kisiye ad olarak
        konulamayacagı, çocuga böyle bir adın verilmesinin kamu vicdanını incitecegi görüsüne yer verilmis,
        mahkemece de bu rapor dogrultusunda hüküm kurulmustur.
        Öncelikle belirtelimki Nüfus Yasasının 16. maddesinin dördüncü fıkrası, Türk dilini yabancı kökenli
        sözcüklerden arındırmak amacıyla degil, milli kültüre, ahlak kurallarına, örf ve adetlere uymayan
        adların konulmaması için getirilmistir. Dogu ve Güney Anadolu yalnızca belli bir etkin kökenin degil,
        ülkemiz gerçekliginde var olan, çesitli etkin kökenli insanların yasadıgı vatanın bir bölümüdür.
        Toplumun en küçük birimi olan aile ve onu olusturan bireylerin, toplumun içinde bulundugu sosyoekonomik
        ve kültürel dokulardan, örf ve adetlerden etkilenmesi yadsınamaz bir gerçektir.
        O nedenle bireyin kendi yapısı içerisinde degerlendirilmesi kaçınılmazdır. Dahası bireyin bölgeye
        özgün sekillenmesi de gözardı edilmemelidir. Gerçekte de köklesmis bu olusumun milli kültürümüzün,
        örf ve adetlerimizin bir parçasını olusturdugunda kusku ve duraksamaya yer olmamalıdır. Nitekim
        ülkemizdeki kisi adlarının Türkçe sözcükler yanında daha çok, tarihi süreç içinde milli kültürümüze ve
        geleneklerimize yerlesmis bulunan 2 Arapça ve Farsça gibi yabancı kökenli sözcüklerden türemis
        oldukları bilinen bir gerçektir. Davacının, nüfusta yazılı “H.” adını begenmedigi yada yadsıdıgı için
        degil, kızının aile içinde ve çevresinde “M.” olarak bilinip çagırılması ve ailede aynı soyadı tasıyan
        küçük kız kardesinin adının da “H.” olması nedeniyle bu karısıklıgı ortadan kaldırmak için degisikligi
        istedigi, ayrıca yöresel agızda “M.” anlamına gelen “M.” sözcügünün bilirkisi raporunda yazılanın
        aksine o yörede daha önce de birçok çocuklara ad olarak verilip nüfusu yönetimince tescil edildigi tüm
        dosya kapsamından ve özellikte davacının kanıt olarak sundugu nüfus kayıtları içeriginden anlasılmaktadır.
        Milli kültürümüzü olusturan, örf ve adetlerimize kaynak olan tarihi geçmisiniz ile çagdas toplumsal
        yasantımızın gerekleri dikkate alındıgında; “M.” sözcügünün salt yabancı (Farsça) kökenli olması ve
        Türk dilinde degisik anlamlara gelmesi kisiye ad olarak verilmesine engel olusturmayacagı gibi, bunun
        kamu vicdanını inciteceginden de söz edilemeyecegi cihetle, mahkemenin bu yöne iliskin
        degerlendirmesi de yerinde degildir. Su durum karsısında davada, Medeni Kanunun 26. maddesinde
        öngörülen haklı nedenlerin varlıgı yöntemince kanıtlanmıstır. Ayrıca “M.” adının Nüfus Yasasının 16.
        maddesinin dördüncü fıkrası hükmüne de aykırı bir yönü bulunmadıgı açıktır. Mahkemece yasa
        maddelerinin yorumunda delillerin takdir ve degerlendirilmesinde hataya düsülerek özellikle yetersiz
        subjektif görüse dayanan bilirkisi raporuna üstünlük tanınarak Özel Dairenin bozma kararına uyulması
        yerine direnme kararı verilmesi usul ve yasaya aykırıdır. Bozma nedenidir.
        Sonuç: Yukarıda açıklanan nedenlerle davacının karar düzeltme isteminin kabulü ile Hukuk Genel
        Kurulu’nun 1.12.1999 gün ve 1999/18-966 E. 1999/1010 K. sayılı kararının kaldırılmasına, yerel
        mahkemenin direnme kararının Özel Daire bozma kararında ve yukarıda gösterilen nedenlerden
        dolayı (BOZULMASINA), 1.3.2000 tarihinde oyçoklugu ile karar verildi.

        YANİ ÖZETLE DİYO Kİ Milli kültürümüzü olusturan, örf ve adetlerimize kaynak olan tarihi geçmisiniz ile çagdas toplumsal
        yasantımızın gerekleri dikkate alındıgında; “M.” sözcügünün salt yabancı (Farsça) kökenli olması ve
        Türk dilinde degisik anlamlara gelmesi kisiye ad olarak verilmesine engel oluşturmaz:)

      • accordingtolaw

        18 Ocak 2017 at 13:10

        avukatçılık oynanıyor galiba
        koyduğum karar emsal nitelikteydi neden kaldırdınız

        • Cüneyt Çağala

          19 Ocak 2017 at 22:52

          yorumunuz kaldırılmadı. yayınlandı kontrol edin isterseniz.

  33. Xaxti

    15 Ocak 2017 at 07:16

    Merhaba, benim ismim gülünç ve alay konusu oluyor bu yüzden başıma gelmeyen kalmadı. Bu haklı bir sebep olur mu? birde kaç ay sürer acaba cevaplarsanız sevinirim.

    • Cüneyt Çağala

      17 Ocak 2017 at 17:26

      ortalama 3-6 ay arasında sonuçlanıyor. bu bulunduğunuz yerdeki davaların durumuna göre. ama sağlam gerekeçeniz şahitleriniz ve dilekçeniz varsa tek celsede bitiyor.

  34. Rukkiye

    19 Ocak 2017 at 10:32

    Avukat tutsam daha mı garanti olur? Bi fikir verir misiniz?

    • Cüneyt Çağala

      19 Ocak 2017 at 22:51

      basit bir konu aslında. avukatlık bir durum yok. ancak avukat tuttuğunuzda bunun maddi karşılığı olur. paranız varsa avukat tutun. yok benim paraya ihtiyacım var derseniz kendiniz dilekçe ile başvurun.

  35. Berivan

    23 Ocak 2017 at 18:03

    Mrhb benim 20 gunluk oğluma eşim benden gizli dedesinin ismini katmış ve kimlik posta yoluyla artık geldiği için henüz gelmedi.ben bu ismi katmak istemiyorum değiştirmem mumkun mu.nasıl degistirebilirim

    • Cüneyt Çağala

      23 Ocak 2017 at 22:03

      merhaba. medeni kanun 339‘a göre “çocuğun adını ana ve babası koyar.” çocuğa isim ver kanuni bir haktır. diğer bir yol ise geçerli bir mazeret ile ancak ismini değiştirebilirsiniz. makul bir neden olmalı. ama yinede buna bağlı olarak hem medeni kanun madde 339 hemde geçerli mazeretleri ekleyerek haklı bir neden ile isim değiştirme davasında bulunabilirsiniz.

  36. Berivan

    24 Ocak 2017 at 16:37

    Cevabınız için teşekkürler.bir sorum daha olacak kusura bakmayın,isim degisikligi için asliye mahkemesine dilekce verilmesi gerekiyor demistiniz bende 20 gunluk oglum icin verdiginiz ornek teki gibi mi dilekce vermeliyim

    • Cüneyt Çağala

      25 Ocak 2017 at 10:25

      eğer ben uğraşama mahkeme işleriyle diyorsanız bir avukat tutabilirsiniz. kendiniz takip etmek istiyorsanız öncelikle size yakın bir asliye hukuk mahkemesine gidin dilekçenin verildiği yer ile bir konuşun fikir alın. dilekçe bu şekilde oluyor. ayrıca herhangi hukuki bilgisi olan bir avukat veya bir kişiye yazıdrırabilirsiniz.

  37. Cansu Yılmaz

    2 Şubat 2017 at 11:10

    Merhaba ben ailemle birlikte isim ve soyadını değiştirmek istiyoruz ve toplam 3 kişiyiz. Bunun için tek dilekçe yazsak yeterli olur mu yoksa 3 adet ayrı ayrı dilekçe mi yazmamız gerekli

  38. Sude

    10 Şubat 2017 at 21:24

    Cevaplarsan sevinirim benim adim elif sude isimlerimin kokeni arapca birinin anlami iyi temiz digeri kara curumus ayrica herkes ismimi yanlis soyluyor bu yuzden sinir oluyorum degistirmek istiyorum ailem destekci yeni ismimin smyrna olmasini istiyorum anadolu kokenli dogma buyume izmirliyim hem anlami guclu kadun beni daha cok yansittigini dusunuyorum sizce yeterli olurmu

    • Cüneyt Çağala

      10 Şubat 2017 at 22:58

      hayır. isim düzeltme isim değiştirme farklı şeyler. isim düzeltme daha kolay yapılan bir işlem. mesela isminiz elif yerine eltif olsaydı elbetteki düzeltimesi daha kolay olacaktı. ama siz elif yerine farklı bir isim düşündüğünüzde o zaman makul bir gerekçenizin olması gerekiyor. bunun için bir avukata danışabilirsiniz.

  39. Cansu Yılmaz

    11 Şubat 2017 at 17:06

    Benim sorumu da cevaplarsanız sevinirim.

  40. Samed

    13 Şubat 2017 at 09:52

    Merhaba. Ben adımı sade kullanılmasının doğru olmadığı ve özellikle son harfi D ile yazılmış olmasından dolayı dini inancım gereği uygun olmadığını düşündüğüm için, alışveriş yaptığımda son harfin T ile yazılmasından dolayı değişim gerçekleştiremediğimden ve iş hayatımda yaptığım telefon görüşmelerinde teyitleşmelerde yanlış anlaşıldığı için değiştirmek istiyorum. Sizce değişiklik olur mu? Yardımcı olursanız sevinirim. 🙂

  41. doğu

    20 Şubat 2017 at 07:10

    Hocam merhaba;

    Bir kaç sorum olacak öncelikle dava dilekçesine sabıka kaydı,vukatlı nüfus kayıt örneği vb eklememize gerek varmı? Bir de dava açacağımız Nüfus müdürlüğü doğduğumuz yerdeki nüfus müdürlüğümü olacak yoksa yaşadığımız yerdeki mi? Benim kütüğüm erzurumun bir ilçesinde ki nüfus müdürlüğünde ancak istanbul da yaşıyorum,hangi nüfus müdürlüğüne dava açmam gerekiyor.

    • Cüneyt Çağala

      20 Şubat 2017 at 18:15

      sabıka kaydı, vukatlı nüfus kayıt örneği vb eklemenize gerektirecek durum varsa eklersiniz. yani isim düzeltme ise söz konusu gerek yok ama isim değiştirmede olayında bu belgeleri eklersenizde bir problem olmaz. bulabildiğiniz tüm yazılı evrakları eklemeniz her zaman için avantaj sağlar. dava açacağınız yer kimliğinizdeki nufus müdürlüğü oluyor. kütüğünüzün olduğu yer. dava açma yeri ise ikamet ettiğiniz yer. yani istanbulda resmi olarak ikamet ettiğiniz yerdeki asliye hukuk mahkemesine verdiğiniz dilekçede kütüğünüzün olduğu yerdeki nufus müdürlüğü yazılacak.

  42. Isimyok

    20 Şubat 2017 at 16:47

    Merhaba Cüneyt bey yazınızı okudum..biraz ferahladim.. bi kac sorum olacak cevaplarsaniz çok mutlu olacağım .. yeni doğum yaptım oğlumun adını değiştirmek istiyorum .. mahkemede ücretsiz avukat var mi acaba.. çok huzursuzum

  43. Begüm

    12 Mart 2017 at 15:34

    17 yaşındayım.Bu sene ismimi değiştireceğim.Annem babam onay veriyor.Onda sorun yok ama seneye YGS sınavına gireceğim.Kimlik ile ilgili herhangi bir sorun yaşanır mı?Eski ismimin gözükme gibi bi ihtimali var mı?Bu karışıklıktan korkuyorum.Ve ilgili olduğum hastane okul gibi kurumlara belge verip de mi isim değişikliğini sağlayacağım?Diploma da isim değiştirme olmadığı için okulumdan mezun olduğumda yeni isim ile diplomayı alabilir miyim?Ben isim değiştirme sürecinden değilde sonraki süreç için korkuyorum.Lütfen yardımcı olur musunuz?
    Teşekkürler.

  44. Nil

    28 Mart 2017 at 13:37

    Merhabalar ben isim degisikligi yapacam 2 gun içinde gidip dilekce vereceğim inşallah ama anlamadigim bir nokta var ben balikesirliyim yani kütügum ailem orada ikametgahim antalya da yniz bundan bir yil once kimligim kaybolmustu alantadan kimlik cikarttim simdi kimligin verildigi yer alanya ikametgahim antalya kütüğum balikesir nereye dava acacagim antalya asliye hukuk a gidip ikametgahimin bulundugu muratpasa nüfus müdürlugune mi yok antalta asliye hukuk a gidip kütügumün bulundugu balikesir nüfus müdürlüğüne mi

    • Cüneyt Çağala

      28 Mart 2017 at 16:11

      davalı kısmına: kütüğünüzün olduğu yerin nufus müdürlüğü. (balıkesir merkez veya ilçe varsa o ilçeninin nufus müdürlüğü)

  45. Nil

    28 Mart 2017 at 13:40

    Bir diger sorum ise dilekceyi vermeye gittigimde sebep hakli görülürse mahkeme olmadan karar veriliyor mu baska bir sitede biri mahkeme olmadan karari aldim demis aklim karisti ins bu isler artik oyle uzun surmeden en gec 3 ayda biter

    • Cüneyt Çağala

      28 Mart 2017 at 16:12

      mahkeme olmadan die bir şey yok. zaten mahkeme karar veriyor. yani asliye hukuk mahkemesi. haklı bir sebep varsa zaten bir kez mahkemeye gidiyorsunuz karar veriliyor. size verilen belge ile ilgili basın ilan kurumu ve nufus müdürlüklerine gidiyorsunuz. en fazla 6 ayda biter en az ise 2-3 ay sürer.

  46. Nil

    2 Nisan 2017 at 12:46

    Sorularimi cevapladiginiz icin tesekurler yarin gidip verecegim dilekceyi ama vermeden once nufusa gidip kayit ornegi alip birlikte mi teslim etmeliyim

    • Cüneyt Çağala

      2 Nisan 2017 at 18:14

      ekleyebildiğiniz kadar belge ekleyebilirsiniz. zararı olmaz.

  47. Nil

    3 Nisan 2017 at 17:49

    Merhabalar ben isim değişikliği için dilekçe yazdım hemde çok açıklayıcı tanik bilgilerine kadar ama ne olur ne olmaz arzuhalciler surekli bu isin icinde biliyorlardir diye kendi dilekcem yerine 80 tl para verip arzuhalciye yazdırdım ve ozelliklede taniklari dilekcede belirtmem gerekli mi dedim o da hayir mahkemede yaninda getir hakim isterse dinler dedi dilekceyi verdim 1 saat sonra axliyeden tanik belirtilmemis belirtmeniz daha iyi olur ben muzekkereleri hazirlayayim gelin emniyete nifusa goturun dedi islem hizlanirmis falan gelmem sartmi dedim degil biz sizin icin soyledik siz bilirsiniz dendi muhtemelen haziranin ilk haftasina tarih verecekler ne yapmaliyim sizce gidip belirtmelimiyim yoksa mahkeme gunu yanimda bulundurmam yeterli mi

  48. Nil

    4 Nisan 2017 at 19:15

    E devletten baktim 5 haziran saat 10da durusmam var umarim tek celsede biter

    • Derya

      6 Nisan 2017 at 17:53

      Nil hanim masraflara kac lira odediniz arzuhalci disinda

    • Cüneyt Çağala

      6 Nisan 2017 at 18:25

      hayırlısı olsun. haberlerinizi bekliyoruz.

      • Derya

        6 Nisan 2017 at 18:43

        Cuneyt bey siz soyleyin bari gazete haricinde lac lira odediniz ogrenciyim dururum cok yok 50 ila 100 arasindaysa ben de degstrcegim

        • Cüneyt Çağala

          7 Nisan 2017 at 00:03

          2010 yılında başvurmuştum. toplamda 200- 250 TL felan gitmişti. şimdi yine yakın rakamlardır. gazete, harcırah, yol v.s başkada bir şey yok.

          • Derya

            7 Nisan 2017 at 10:45

            Siz baya eskiden acmissiniz simdi sadece dava acmak 250tl den baasliyormus bunun birde gaztesi var . Galiba acamiyacagim davayi:( tsk yorumunz icn

          • Cüneyt Çağala

            7 Nisan 2017 at 14:39

            çok değil yinede bir avukata aracılığı ile açarsanız davayı dünya para ödemek durumundasınız.

          • Derya

            7 Nisan 2017 at 15:34

            Dosya masraflari gazete ilani falan toplam hepsii 250tl tutsa amenna ama sdece dava actirmak yani dosya parasi 250 tl diye duydum o bana cok fazla geldi

  49. Isimsiz

    6 Nisan 2017 at 15:53

    Mrb nil hanim size bi sorum olucak ? Dilekceyi verdiginizde sizden ne kadar masraf ucreti aldilar yanitlarsaniz sevinirim

  50. eylül

    8 Nisan 2017 at 18:18

    Merhaba
    Toplumda farklı isimle tanınıyorum kimlikte farklı dilekçe hazırladım yalnız “HUKUKİ DELİLLER :” kısmına ne yazabilirim anlayamadım .Bu konuda lütfen yardımcı olabilir misiniz. yada örnek birşeyler yazar mısınız, Teşekkürler

  51. kemal

    14 Nisan 2017 at 02:21

    merhabalar adim kemal okulda ozel hayatimda sorunlar yasiyorum tutanak bile almistim bu yuzden bu gecerli bi sebeb mi degistirmek icin cevap verirseniz sevinirim kolay gelsin

  52. Nil

    18 Nisan 2017 at 15:26

    Merhabalar merak eden arjadaslar icin yazacagim 3 nisanda dilekceyi verdim dilekceyi ne olur ne olmaz arzuhalciye yazdirdim 80 tl verdim mahkemeyede toplamda 250 tl verdim yani hepsi toplam 330 tl tuttu ama elime gelen tensip tutanaginda arzuhalciye sahitleridr ekleyin dememe ragmen (gerek yok ben adliyeden emekliyim mahkeme gunu yaninda bulunsun hakim sorarsa dinletirsin demisti ) herneyse hakim 2 hafta icinde sahitlerin adres tc ve telefon njmaralarini yazip dava dosyasina kletmemi istemis davam 5 haziranda artik hayırlısı

    • Mumine

      19 Nisan 2017 at 21:26

      Merhaba Nil Hanım, hukuki deliller kısmına tam olarak “MK, NK, HUMK ve diğer ilgili mevzuat.” mı yazmalıyız yoksa bunların ayrıntısını da vermemiz gerekir mi? Teşekkürler.

  53. Mumine

    19 Nisan 2017 at 09:27

    Merhaba, hukuki deliller kısmına tam olarak “MK, NK, HUMK ve diğer ilgili mevzuat.” mı yazmalıyız yoksa bunların ayrıntısını da vermemiz gerekir mi? Teşekkürler.

  54. Isim

    27 Nisan 2017 at 11:04

    Mahkeme falan hersey bitti nufustan gidip kimligimi dgistirmek kaldi simdi yalniz kararin fotokopisini vermediler bana benimde soylemek aklima gelmedi napicamm

  55. Isim

    27 Nisan 2017 at 11:31

    Ya allah askina bu nedir ya tekrardanmi gitmem gerekiyo adliyeye. Adliyeye gitmek iskence ya simdiden stres oldum bide normlde kararin her fotokopisi 1 2 tlmis simdi tekrardan gittigimde 20 30 tl falanmi alicaklar. Lutfen bilgisi olan herkes cevaplasin :/

  56. Nil

    28 Nisan 2017 at 16:28

    Mahkemeye son 37 günüm kaldı arkadaşlar beklemedeyim hukuki delil kısmına m k ilgili maddeler yazmanuz yeter nüfus mudürlügü yerinede ilgili nüfus müdürlüğu yazin iki sahit tc adres ve telefonlariyla tamam

  57. Nil

    28 Nisan 2017 at 16:31

    Bakalım tek celsede mahkeme olumlu karar vercek mi tabi sonrasi adliyeye git gel resmi gazete nüfus mudurlugu bayagi çetrefilli neyse başladik artik sonu gelir elbet asil merak ettiğim yeni kimligi aldiktan sonra herhangi bir yerde eski kimlik cikacakmi surekli isim degisikligi yaptigimi belurten jagit yanimda olacak ? ;bakalım görecegiz artık

  58. nezahat

    12 Mayıs 2017 at 20:54

    Merhaba isim değiştirmek istiyorum ama nasıl yapacağımı bilmiyorum isyerinde sürekli işim ile dalga geciliyor nüfus müdürlüğü yazım hatası yapmış nezahat olacağına nezihat yapmış ve dalga geçiliyor sizce haklı sebep mi bu ve ucreti ne kadar olur

  59. Sümeyra

    1 Haziran 2017 at 14:54

    Adım Sümmeya nüfus müdürü yanlış yazdığından dolayı değiştirmek istiyorum sümeyra olacak. Hukuki delillerde Nufus kayıtları derken nüfustan evrak mı almamız gerekiyor. diğer yasal delil den kastınız ne oluyor. Birde Hukuki nedenleri NK MK diye sadece dilekçeye yazacakmıyız yoksa çıktı olarakta sunmamıza gerek var mı

  60. Ali

    4 Haziran 2017 at 02:08

    Benim iki adım var ve yalnızca birini değiştirmek istiyorum nasıl oluyor işlem aynı mı?

  61. Selcan

    12 Haziran 2017 at 13:26

    Kizimin iki tane ismi var birini sildirmek istiyorum davaci olarak dilkceyi kendi adima mi yazmam gerekiyo

  62. Nil

    16 Haziran 2017 at 14:15

    Evet arkadaslar yazayim dedim 5 haziranda 5 dakikada tek bir sahitle olumlu karar cıktı bana bisey sormadilar bile sahide dilekcede yazilanlari onayliyormusun dedi oda evet dedi bitti bu arada artik eskuzi gibi gazeteye biz vermiyoruz mahkeme ilan veriyor bu süper kolaylik olmus hatta karar ciktiginda onlar gonderebiliyor nüfusa ama bu iki hafta kadar gecikme yasatabilirmis o yuzden ben elden götürecegim yani tek bi isim var beni aradiklarinda gidip karari alip nüfusa göturmek kimligimi cikartmak ordanda nahkemeye gidip odedigim avansin yarisiyla degisiklik yaptigima dair belge almakk😊😊😊

  63. EROL BALKIŞ

    7 Temmuz 2017 at 12:47

    BEN KIZIMIN İSMINİ DEGİŞTİCEM MAHKEMEYE VERDİM BANA TEBLIGAT GELDİ ONUDA ADLIYEDE CALIŞANLARINA GÖSTERDİM BANA DEDİKLERİ 2TANIK GÖSTERSENİZ İYİ OLUR DEDİ ÖRNEK Bİ DİLEKÇE BULAMADIM NASIL YAZICAM

    • Cüneyt Çağala

      8 Temmuz 2017 at 01:34

      isim değiştirme ile isim düzeltme farklı şeyler. isim düzeltme değiştirmeye göre biraz daha kolay. eğer isim değiştirilecekse bulabildiğiniz, alabildiğiniz bütün belge-delil vs yoplayın. 2-3 şahit göstermeniz avantajınız olacaktır. örnek dilekçe aşağıda var. bulamadıysanız link bırakabilirim.

  64. Isim

    11 Temmuz 2017 at 00:55

    Sgkdan da degistirmemiz gerekiyomus sanirim. Siz gidip degistirdinizmi kendimi degisti. Bu arada sgkya nasil bi dilekce yazicaz onlar hazir dilekce falan mi veriyo hayir boyle dilekce yazmayi okulda da ogretmiyolarki :DD iki cumlelik bisey yetermi acaba hahahha sizede cok soru sorduk 🙂

  65. Ahmet

    13 Temmuz 2017 at 02:30

    İyi akşamlar Dilekçeyi harfi harfine şehir hariç açıklamalar vb konuları aynı bu şekilde yazdım herhangi bir sıkıntı olmaz diymi hocam doğru mu yaptık saolun iyi günler

  66. ibrahim

    14 Temmuz 2017 at 12:57

    ben kızıma latife ismini koyacakken nufustakı sahıs latif diye yazmıs bunlar için tanıga gerek var mı cinsiyetten dolayı değiştirmek istiyorum herhangi bir extra birşeye gerek var mı

    • Cüneyt Çağala

      17 Temmuz 2017 at 22:36

      hocam latife olacaksa değiştirmesi daha kolay 2 şahit ve beyanınızı yazın. kolay şekilde düzelir. ancak siz latif yerine ayşe koyarsanız bu biraz daha zor oluyor.

  67. hacere

    5 Ağustos 2017 at 00:17

    Merhaba ben 15 11 1999 doğumluyum suan adliyeye dilekçede bulunsam dilekçem kabul görür mü yoksa bekleme limiyim birde başka ücreti yokmu bunun sadece yukarda yazdığı kadar mj araştırmalarım a göre 600 tl falanda yardimci olursaniz çok sevinirim

  68. İsim düzeltme

    26 Ağustos 2017 at 22:21

    @Nil. bi isim var beni aradiklarinda gidip karari alip nüfusa göturmek kimligimi cikartmak ordanda nahkemeye gidip odedigim avansin yarisiyla degisiklik yaptigima dair belge almak.

    Burda ne demek istediniz benim de 1 hafta sonra mahkemem var.

    • Cüneyt Çağala

      26 Ağustos 2017 at 23:38

      mahkeme olduğunda eğer talebiniz kabul edilirse sizi yönlendirecekler zaten. mahkemeden çıktığınızda size bir belge verip yönlendirirler. problem etmeyin.

      • VT

        28 Ağustos 2017 at 00:50

        Bir de şöyle bir durum var eve gelen tebligatta 1 şahitle gelin yazıyor. Eşimi götürsem olur mu? İsimde sadece bir harf değişecek.

        • Cüneyt Çağala

          29 Ağustos 2017 at 00:26

          ya isim düzeltme çok kolay bazen şahit bile istemiyorlar. siz gene tedbiren götürün. isim düzeltme kolay isim değiştirme biraz zor 🙂

  69. Barbaros

    5 Eylül 2017 at 21:33

    HUKUKİ DELİLLER : Nüfus kayıtları, tanık beyanları ve diğer yasal deliller.

    Kısmını biraz daha açar mısınız? Mesela aile ve çevreden 1’er kişi seçsem beyan yazdırmam yeterli midir? Mesela ailemin içerisinde aynı ad ve soyada mensup olduğum bir kuzenim var. Ve kendisine ulaşabilme ihtimalim yok, bir akrabam aynı isme sahip olduğu biri var diye tanıklık etse sorun olur mu?

  70. VT

    7 Eylül 2017 at 13:01

    Bugün isim düzeltme duruşmam yapıldı. 3 dakika sürdü hakim şimdiki isminin anlamını biliyormusun diye sordu sadece şahite gerek yok dedi karar verdi isim düzeltildi.
    Basit aslında haklı gerekçeniz varsa.

    • Cüneyt Çağala

      7 Eylül 2017 at 17:21

      hayırlı olsun 🙂 ilk başta biraz zor gibi geliyor. halbuki kolay bir süreç.

      • VT

        7 Eylül 2017 at 19:39

        Teşekkür ederim. Sizin dilekçe örneği ve yorumlarınız yol gösterici oldu.

    • Mödld

      18 Şubat 2018 at 21:01

      Lütfen cevap verin mahkemeye giderken hangi belgelerinizin olması gerekiyor

  71. Rezzak Kurtulmuş

    22 Eylül 2017 at 15:57

    üstad bugün dava sonuçlandı isim değiştirme davam onaylandı kağıtları verip 1 ay sonra yine buraya yan tarafa kaleme gelin dedi acaba oyaladılar mı üstüne düşşek daha çabuk halledebilirmiyiz varmı bilginiz biraz araştırma yaptım 1 ay bekleme pek rastlanmamış da

    • Cüneyt Çağala

      22 Eylül 2017 at 18:17

      :)) yok mahkeme kararını almışsındır zaten. bürokrasi işliyor arka planda o yüzden uzuyor. elden sende takip edebilirsin ama 1 ay içinde yeni kimliğini alırsın. oyalama vs. olmaz. hangi şehirdesin bilmiyorum ama bu yazışma vs. işleri her zaman böyledir. ha 2 hafta ha 1 ay önemli değil.

  72. Jale

    28 Eylül 2017 at 13:26

    Merhaba isim değiştirme için dava açtım. Yasal deliller kısmına tanık beyanı vb yazdım fakat bürodaki şahıs tevzi formu çıkarırken tanık sayısı için 0 yazdı, tanık gerekirse tebligatta belirtirler ona göre de ücret yatırırsınız dedi. Elime tebligat geldi fakat şu kadar tanık getirin yazmıyor. İsim değiştirme formumda aynı isme benzer kuzenimin olması ve değiştirmek istediğim isimle tanınmam gibi şeyler yazmıştım. Şimdi dava günü tanık götüreyim mi ne yapayım sorun olur mu

    • Cüneyt Çağala

      28 Eylül 2017 at 18:45

      tanık götürun. sıkıntı olmaz. mahkeme sırasında isterse hakim çağırırsınız. problem edilecke bir konu değil.

  73. Emine

    4 Ekim 2017 at 12:14

    Merhaba bende ismimi değiştirmek istiyorum 1 şahit yeterli olurmu ve aileden olması sakınca yaratırmı

  74. VT

    7 Ekim 2017 at 18:37

    Mahkemenin üzerinden 1 ay geçti kalemi aradım kesin karar daha çıkmadı dediler
    1-Şimdi isim nüfusta başvurmadan değişecek mi?
    2- Diğer kurumlara (tapu,SGK) sadece nüfus cüzdanı ile başvursak düzeltme yaparlarmı?

    • Cüneyt Çağala

      7 Ekim 2017 at 22:07

      sizin mahkeme olmadı mı? kesin karar kısmını anlamadım aslında. mahkeme günü zaten belli oluyor. size mahkeme belgesi veriliyor.

      • VT

        9 Ekim 2017 at 17:38

        Mahkeme oldu evet nüfusun itiraz hakkı varmış 15 gün sonra kesin karar yazılacakmış.

  75. Burak

    9 Ekim 2017 at 14:33

    Merhaba istanbul anadolu yakasında oturuyorum ve bağlı bulunduğum adliye Kartal’da. “ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNE / KARTAL” Dilekçeye böyle yazdım doğrumudur ? Ve birde dilekçenin altına isim soyisim imza atmamız gerekiyormu teşekkürler.

  76. Şakir

    19 Ekim 2017 at 21:19

    İsmin Şakir ve ben bundan cok rahatsız oluyorum. Arkadaş çevrem, aile yakınları(amca,dayı) ve yeni tanısdığım kişiler de dahil olmak üzere ismimle cok alay ediliyor. Bu nedenle Özgüvenimi, yeni arkadaşlık kurmamı ve psikolojimi etkiliyor.
    Sizce değiştirmek için yeterli bir sebep midir ?

  77. Battal

    24 Ekim 2017 at 14:12

    Merhaba benim ismim Battal ve ben bu isimden memnun değilim azad ismini çok seviyorum genelde arkadaş Ortamında azad derler ne yapmam gerek ismimin azad olması için İstanbul Anadolu yakasında oturuyorum

  78. Nur

    26 Ekim 2017 at 13:34

    annemi tanık olarak yazabilir miyim

  79. Cebrail

    28 Ekim 2017 at 11:49

    İyi günler cüneyt bey benim ismim cebrail uzun zamandır değiştirecegim fakat bir türlü fırsat olmuyor. Bi avukata gittim 1200 lira istedi dün. Bende kendim halletmeye kadar verdim. Haklı neden olarak ne yazabilirim. Can olarak değiştirmek istiyorum. Çoğu arkadaşım da bu şekilde tanıyor sosyal medya da dahil buna fakat dünya görüşüne uymuyor falan yaz ismim diyorlar bu mantıklı gelmedi dini müslüman yazısını silerler falan şakası olmaz bu işin 😉 ismimle sürekli dalga geçilir yok azrail nerde vs vs. Sizce nasıl bi savunma yazmaliyim can diye değişgirmek için.

  80. İsmini sevmeyen vatandaş

    30 Ocak 2018 at 11:56

    Merhaba yazdığınız yazıdan çok bilgi aldım geçerli sebep demişsiniz babaannemin ismini taşıyorum kendisi kötü bir insandı ve bize kötü davranırdı birde üstüne nine diye dalga geçildi sürekli bunları desem yeterli olur mu birde iki isim istiyorum birini zaten bir çok kişi söylüyor diğerini de ben istiyorum
    Birde belgeler tam olarak nedir yardımcı olursanız sevinirim dava açıcam en kısa zamanda bilgilere ihtiyacım var

  81. Özlem

    3 Şubat 2018 at 12:45

    İsmim Özlem ama bu ismin çok etkisi altındayım. Ana bilmedim. Baba bilmedim. Kardeşim, bacım olmadı, işim yok gücüm yok, sevenim olmadı sevdiğim olmadı, eşim çol cçocuğum olmadı. Evim yok barkım yok Yani herşeye Özlem çektim. Ben bu isimden kurtulmak istiyorum. Bu haklı bir neden mi? diyelim ismim değişti diploma ve sertifikalarımda nasıl bir eğişiklik olacak? Sahip olduğum her belgeyi nasıl değiştirebileceğim? Sınavlara nasıl gireceğim? Lütfen yardımcı olun.

  82. R. Nur

    8 Şubat 2018 at 09:21

    Merhabalar. Hastaneden veya doktordan nasıl bir rapor almam gerekir?

  83. Fatoş

    8 Şubat 2018 at 13:04

    Merhaba benim kimlikte adım Fatma fakat ailem,arkadaşlarım,öğretmenlerim dahil herkes bana Fatoş olarak hitap ediyor.Bende dava açmayı düşünüyorum benim sormak istediğim dilekçeye tanıkları yazıyor muyuz ? Cevaplarsanız sevinirim.Teşekkürler..

  84. Rojhat

    18 Haziran 2018 at 13:31

    Hocam ben 18 yaşından küçüğüm.ismim hem zor okunuyor hem de yanlış okunuyor ve ara sıra dalga geçende oluyor.ben şimdi nereye ilk gidip dilekçe yazmam gerekiyor nerelere gitmeliyim bana anlatabilirmisiniz lütfen?

  85. Rojhat

    18 Haziran 2018 at 13:42

    Hocam ben 18 yaşından küçüğüm.ismim hem zor okunuyor hem de yanlış okunuyor ve ara sıra dalga geçende oluyor.ben şimdi nereye ilk gidip dilekçe yazmam gerekiyor nerelere gitmeliyim bana anlatabilirmisiniz lütfen?
    Nüfus müdürlüğüne mi yoksa direk mahkememi açmak gerekiyor ne yapmalıyım anlatırmısınız???

  86. Hayırlı Karaoğlan

    25 Temmuz 2018 at 10:12

    Merhaba Benim ismim Hayırlı ismimi değiştirmek istiyorum İnsanlarin ismimi farklı karşılamaları beni rahatsız ediyor sizce değiştirmek için geçerli bir neden olur mu ?? Cevabınız için teşekkürler …

    • Cüneyt Çağala

      25 Temmuz 2018 at 22:45

      tabiki. ama burada geçerli nedenleriniz ve delilleriniz önemli tabi. bir psikolog veya psikyatriden alacağınız rapor, çevrenizden iki şahit gibi ne bulursanız faydanıza.

  87. Kafiye

    2 Ağustos 2018 at 23:54

    Merhaba, benim adım kafiye. İsmimi heryerde yanlış söylüyorlar, tuhafiye diyen var, kayfe diyen var, katibe diyen var ve bunu yüzüme gülerek söyledikleri için bu durum ismimden nefret etmeme neden oluyor. Bunu hakime delil sunmadan ikna edici bir şekilde anlatırsam ismimi değiştirebilirmiyim ? Ve gazeteye ilan vermek şart mı ?

    • Cüneyt Çağala

      3 Ağustos 2018 at 15:19

      gazeteye ilan olayı sonraki süreç. yanına bir kaç şahit al. bide alabilirsen bir hastaneden pskolog vs. rapor alabilirsin. kağıt üzerinde ne kadar delil varsa işlemler daha hızlı olur. asliye hukuk mahkemesine gidersin. matbu dilekçeler var onlardan birini doldurur belgelerinde birlikte verirsin. mahkeme sana gün verir. o gün geldiğinde hakim karşısına çıkar durumu anlatırsın. kabul ederse ilan verilir sonra nufus müdürlüğüne gider yeni kimliğini alırsın. konuda dediğim gibi isim düzeltme kolay isim değiştirme isi biraz daha zordur.

      • Kafiye

        3 Ağustos 2018 at 17:06

        Peki hocam davayla uğraşmasam, bildiğim kadarıyla nüfus müdürlüklerinden sadece dilekçeyle bir sefere mahsus isim düzeltmesi oluyordu. Kafiyeyi Safiye, saniye ya da Asiye yaparlar mı bilginiz var mıdır bu konu hakkında. Bilgilendirirseniz sevinirim

  88. GÜÇLÜ ÇOMAK

    4 Ekim 2018 at 23:42

    MERHABA BEN İSMİMİ SEVMİYORUM DEGİŞME ŞANSI VAR MI ?

    • Cüneyt Çağala

      5 Ekim 2018 at 15:14

      elbette. nufus müdürlükleri en son herhangi bir mahkeme gerektirmeden değişiklik yapıyordu. bu konuda nufus müdürlüğüne başvurabilirsiniz.

  89. Orldi

    5 Haziran 2019 at 04:08

    Merhaba kimlikte sadece Hülya olan adımı Fulya Zehra olarak değiştirmeyi istiyorum mümkün mü?😊

  90. c.yeşil

    5 Kasım 2019 at 15:32

    merhabalar Cüneyt Bey
    3 Yaşında bir kızım var . 2 ismi var gülnihal gamze diye . Gülnihal ismini kaldırmak istiyoruz ben ve eşim.Sadece Gamze kalmasını istiyoruz . Ne gibi işlemler yapmamız gerekiyor ve avukat şart mıdır ?

"Yorum Yazın"

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Popüler Yazılar

Exit mobile version